lunedì 15 aprile 2013

Welcome to the blog "White Roses and Balloons".
Since it is the very first post I'd like to introduce myself. My name is Antonella and I have been living for 12 years in Perugia, I studied Cultural Heritage and I specialized in European History.
I live with my boyfriend and Lola, a sweet and chubby bunny. I love photography, fashion, cakes and going to flea markets and vintage shops looking for clothes and objects that have a sweet antique flavor. As a child I loved to walk with my mum wearing my favorite dress that was gray with large white roses and a lace collar round neck. Even today, being 31 year old, I like wearing peculiar and a little retro skirts and dresses.
Thank you for visiting my blog, see you soon!


Benvenuti nel mio blog "White Roses and Balloon".
Visto che è il primissimo post mi piacerebbe presentarmi.
Mi chiamo Antonella e vivo, da ormai 12 anni, a Perugia, ho studiato Conservazione dei Beni Culturali e successivamente mi son specializzata in Storia Europea. Vivo insieme al mio fidanzato ed a Lola, una coniglietta dolcissima e cicciottella. Amo la fotografia, la moda, i dolci e girare per mercatini e negozi vintage alla ricerca di abiti e oggetti che abbiano un dolce sapore antico.
Da piccola adoravo passeggiare insieme a mia madre con addosso il mio vestitino preferito, grigio con grandi rose bianche disegnate ed un colletto in pizzo a girocollo. 
Ancora oggi, a 31 anni suonati, mi piace indossare gonne e vestitini particolari e dal gusto un pò retrò.
Grazie per aver visitato "White Roses and Balloon",
a presto, Anto.









la mia "nuova" cartella naj oleari vintage

Finally the first real nice spring days!
So I took the opportunity to take a nice stroll around bringing my last gem purchased at a flea market in the city where I live, paid very little...with a few Euros I materialized one of the dream of when I was a child : a folder naj oleari!
When I saw her there, all alone,it was like finding a gold nugged in the middst of the stones. With a bit of luck I managed to find this treasure. Also looking at the shops lately ( H&M , Zara , Silvian Heach ) I saw that these bags are back in fashion :)


Finalmente le prime belle giornate di primavera!
Ovviamente ho approfittato di quest'occasione per fare una bella passeggiata portandomi in giro il mio ultimo gioiellino, acquistato in un mercatino della città dove vivo ad una cifra veramente bassa. Con pochi Euro ho concretizzato un desiderio di quando ero bambina: una bella postina naj oleari!
Quando l'ho vista là, sola soletta,è stato come scoprire una pepita in mezzo ai sassi...con un pò di fortuna sono riuscita a trovare questa meraviglia. Tra l'altro, ultimamente,facendo diversi giri da H&M, Zara, Silvian Heach, ho notato che queste cartelle sono ritornate di nuovo in auge <3 





                       

Nessun commento:

Posta un commento